Ray-Ban szemüveg márka
A Ray-Ban márka története
Kevés olyan szemüvegmárka létezik, amely egyszerre lopta be magát történelmi személyek és a popkultúra ikonok szívébe. A következőkben röviden bemutatjuk a Ray-Ban márka történetét legfontosabb mérföldkövein keresztül:
- A Ray-Ban márka története 1937-ben kezdődött, amikor a Bausch & Lomb nevű New York-i orvosi berendezéseket gyártó szervezet megalapította a céget. Ekkor a vállalat az amerikai hadsereg számára gyártott napszemüvegeket. A különleges lencsékkel olyan napszemüvegeket készítettek, amelyek megóvták a vadászpilóták szemét az erős napsugaraktól.
- 1937. május 7-én a Ray-Ban bejegyezte az Aviator napszemüveg szabadalmát. Az akkor korszerűnek számító és stílusos pilóta napszemüvegek tükröződésmentes lencséjükkel, fém vázukkal és pehelysúlyukkal tökéletesnek bizonyultak a hadsereg számára.
- A széleskörű népszerűség egyik fontos állomása volt, amikor a második világháború alatt lefotózták Douglas MacArthur tábornokot Ray-Ban pilóta napszemüvegében a Fülöp-szigeteken. Az ikonikus képen a tábornok a távolba néz, pipát tart szájában és Aviator szemüveget visel.
- 1952-ben a Ray-Ban újabb innovációval rukkolt elő: a korábbi fém kereteket kemény műanyagra cserélték. A korszakra jellemző dizájnú Wayfarer hamar közönségkedvenc lett. Bár az eredeti tervek szerint a klasszikus modellel a férfi piacot célozták meg, a női fogyasztók körében is hamar népszerűvé vált.
- Az 1950-es és 1960-as években a Wayfarer olyan neves személyeken voltak láthatók, mint Bob Dylan, Andy Warhol, James Dean, Marilyn Monroe, Roy Orbison és John Lennon. A korszak meghatározó divatcikkévé vált a modell.
- A márka átmeneti visszaesést tapasztalt az 1970-es években, amikor a disco hullám következtében az extravagáns napszemüvegek váltak divatossá. A hullámvölgy azonban véget ért az 1980-as évek elején. Így több mint 60 filmben viselték a klasszikus Ray-Ban szemüvegeket. Többek között olyan alkotásokban jelentek meg a kiegészítők, mint a Kockázatos üzlet (Risky Business, 1983) és A blues testvérek (The Blues Brothers, 1980).
- 1983-ban több mint 360.000 darab Ray-Ban napszemüveget értékesítettek.
- 1999-ben a Bausch & Lomb eladta a Ray-Ban márkát az olasz Luxottica Groupnak.
- A Ray-Ban sikere töretlen, és napjainkban is az egyik legismertebb és kedveltebb szemüveg- és napszemüvegmárka.
A Ray-Ban márka töretlen sikerének titka
Funkcionalitás
A Ray-Ban napszemüvegek és szemüvegek időtlen megjelenésük mellett páratlan funkcionalitásuk miatt kiemelten népszerűek. A márka számos olyan újítással rukkolt elő, amely komoly hatást gyakorolt az egész szemüvegpiacra. Ilyen a Reverse kollekció is.
Magas minőség
Amennyiben a Ray-Ban márka termékei mellett dönt, biztos lehet abban, hogy kifogástalan minőségű és tartós darabot vásárol. A márka termékei híresek hosszú élettartamukról, így akár évtízedekig is viselhetőek.
Időtlen dizájn
Fast fashion termékek helyett klassszikus darabokat keres? A Ray-Ban márka termékei kiállták az idő próbáját. Egyes modellek több mint 80 éve közönségkedvencek, így biztos lehet abban, hogy Ray-Ban szemüvegei és napszemüvegei örökzöldként nem mennek ki a divatból.
Megbízhatóság
A közel egy évszázados múltra visszatekintő márka több millió eladott példánnyal bizonyította megbízhatóságát. Amennyiben magas minőségű és időtlen terméket szeretne vásárolni, döntsön a Ray-Ban kiegészítők mellett!
Ikonikus modellek, amelyek kiállták az idő próbáját
Ray-Ban Aviator
A Ray-Ban Aviator modell a megjelenésekor valódi áttörésnek számított. Az eredetileg pilótáknak készült napszemüveg rövid időn belül az egyik legnépszerűbb napszemüveggé vált a mindennapokban is. Amennyiben egy valóban időtlen megjelenésű szemüveget keres, válassza a Ray-Ban pilóta szemüveget!
Ray-Ban Wayfarer
Kedveli az örökzöld modelleket? Akkor a kiemelkedő stílusú, nagy múltú Ray-Ban Wayfarer napszemüveg jelenti a tökéletes választást! A számtalan arcformához illeszkedő darabot olyan személyek viselték, mint John F. Kennedy, Marilyn Monroe, Muhammad Ali, Michael Jackson és Madonna.
Ray-Ban Clubmaster
A Ray-Ban Clubmaster az egyik legikonikusabb szemüveg és napszemüveg. Ismerős lehet Quentin Tarantino filmklasszikusából, a Kutyaszorító című filmből vagy olyan ikonoktól, mint Ray Charles.
Ray-Ban Round Metal
Az 1970-es éveket idéző Ray-Ban Round Metal kerek lencséje, fém váza és színes lencséi egyedi megjelenést nyújtanak. Amennyiben kedveli a hippi korszakot idéző dizájnt, válassza a John Lennon által is sokat hordott modellt!
Tekintse meg Ray-Ban szemüveg- és napszemüveg-kínálatunkat!